https://www.high-endrolex.com/10 Від професійної орієнтації крізь вмотивоване навчання до творчості у підготовці до занять | Новини | Науково-освітній портал ВУЗів Державної служби України з надзвичайних ситуацій

RSS

Новини навчальних закладів

03.06.2014
НУЦЗУ

Від професійної орієнтації крізь вмотивоване навчання до творчості у підготовці до занять

Студенти напряму підготовки «Охорона праці» вкотре перетворюють звичайні заняття зі спеціальних дисциплін на конкурс творчих досягнень

Серед студентів напряму підготовки «Охорона праці» результатом підготовки звичайних завдань зі спеціальних дисциплін вкотре стає перетворення звичайних занять на конкурс творчих досягнень. Інколи такий формат готовності стає приємною  несподіванкою навіть для викладачів.

Прагнення вирізнити свою доповідь з опрацьованим матеріалом набуває у студентів форм не лише трансляції та візуалізації, а й опредмечування навчального матеріалу. А діяльність людини, спрямована на створення якісно нових, невідомих раніше інновацій, визначають як творчість.

Так, у курсі «Виробнича санітарія» заняття за темою «Засоби індивідуального  та колективного захисту» містило не лише закріплення теоретичного матеріалу щодо засобів захисту, що одягаються на тіло працівника (або його частину) або використовуються під час праці, застосовуючись тоді, коли безпека робіт не може бути забезпечена конструкцією та розміщенням устаткування, організацією виробничих процесів, архітектурно-планувальними рішеннями та іншими засобами колективного захисту, а й їх творчо-професійну демонстрацію.

 

Відповідно до нормативних документів засоби індивідуального захисту залежно від призначення або частини тіла, яку потрібно захистити, поділяють на 12 класів (ізолювальні костюми, засоби захисту органів дихання, спеціальний одяг, спеціальне взуття, засоби захисту голови, рук, обличчя, органів слуху, очей, захисні дерматологічні засоби, запобіжні засоби та пристосування, комплексні засоби захисту).

Студенти групи ОПкс-12-523 досконало вивчили означені засоби, створивши цілі їх каталоги. Паралельно із озвученням завдань-доповідей присутні на занятті поділились враженнями про здивування оточуючих про те, що сучасне студентство ТАК може готуватись до занять.

Подібний «навчальний ефект» можна пояснити високим рівнем вмотивованості у навчанні, що у свою чергу виявляється результатом ефективно організованої профорієнтаційної роботи.

Наявність здібностей і схильностей студентства до обраної професійної діяльності, досягнення високої продуктивності і відповідності між професійними намірами, інтересами, якостями особистості та вимогами до діяльності, узгодженість особистої та суспільної мотивації до праці засвідчують ознаки професійної адаптації майбутніх фахівців вже на етапі навчання.

 

Загальновідомо, що концептуальною основою особистісно-орієнтованого підходу та успішності у навчанні є принцип отримання позитиву тими, хто навчається, від навчання.

Важливо, що напруження усіх сил працівника (студента), яке виявляється в емоційному захопленні предметом творчості та продуктивному оперуванні ним, виникає під час самої роботи (навчальної діяльності) як певний її наслідок, а не перед нею. Звідси випливає, що для успішного досягнення (навчальної) мети треба систематично і регулярно працювати, а не чекати натхнення, оскільки натхнення виникає після наполегливої роботи.

Вочевидь, підготовка звичайних завдань зі спеціальних дисциплін у нестандартних творчих формах, реалізуючи алгоритм «вмотивоване навчання – розуміння діяльності – потреба проявити себе – задоволення від результату своєї діяльності», цілком відповідає означеним класичним педагогічним позиціям, що характеризують діяльність кафедри Охорони праці та техногенно-екологічної безпеки при підготовці майбутніх фахівців за напрямом «Охорона праці».

 

Із побажанням вихованцям кафедри непереборного натхнення у навчанні

Олена Шароватова

та колектив кафедри охорони праці та техногенно-екологічної безпеки

http://nuczu.edu.ua

Повернутися до списку новин

Календар новин

Ви можете переглянути новини за вибраний рік та місяць.

Відправити

Новини закладів освіти та наукових установ

Виберіть одне з посилань для пере­гля­ду новин від кожного начального за­кладу окремо.

https://www.high-endrolex.com/10