https://www.high-endrolex.com/10 Інновації в Україні | Новини | Науково-освітній портал ВУЗів Державної служби України з надзвичайних ситуацій

RSS

Новини навчальних закладів

19.10.2006
НУЦЗУ

Інновації в Україні

Те, що вперше впроваджено в Україні, застосовується в Університеті цивільного захисту України

Міцного здоров’я ми завжди бажаємо одне одному, коли вітаємо зі святом, з днем народження. Це стосується абсолютно всіх. А от бажати міцного здоров’я тим, хто за екстреним викликом виїжджає на ліквідацію наслідків надзвичайних ситуацій, вкрай необхідно буває щохвилини. Рятівники дбають про здоров’я та життя людей, а хто ж подбає про самих працівників МНС?

Ціна кожної хвилини від моменту отримання тривожного сигналу – людське життя. Аби максимально скоротити час реагування на виклик, рятувальники змушені перебувати у безпосередній близькості від автотранспорту, що повинен завжди бути готовим до екстреного виклику. А значить, машина завжди перебуває у підігрітому стані. Таке сусідство – серйозна проблема для здоров’я самих рятувальників. Не секрет, що рак легень, бронхіальні астми, алергічні захворювання – все це безпосередньо пов’язано з вихлопними газами автотранспорту. Фізичні та хімічні параметри повітря у приміщеннях пожежних частин та рятівних станцій – основний фактор, що впливає на здоров’я, і, як наслідок, - на працездатність людей, які перебувають на бойовому чергуванні.

Як забезпечити нормальну відповідність параметрів повітряного середовища нормам у приміщенні пожежно-рятувальної частини? При запуску двигунів автомобілів відбувається потужний викид вихлопних газів, які розповсюджуються у приміщенні, і концентрація шкідливих речовин у повітрі миттєво досягає значень, що багатократно перевищують максимально допустимі. Провітрювання не вирішує проблеми, тому що люди встигають надихатись загазованим повітрям, а в зимовий період це ще й не економічно та приводить до протягів.

Єдиним розв’язанням проблеми є видалення шкідливих речовин безпосередньо біля джерела їх виділення, не допускаючи їх розповсюдження у приміщенні, а особливо, у зоні дихання персоналу. З економічної точки зору це - найкраще рішення: така технологія вимагає значно менших затрат у порівнянні з розорительною загальнообмінною вентиляцією, крім того, реально знищує речовини, що здатні викликати важкі захворювання, а не розбавляє забруднене середовище потоком зовнішнього повітря, що потім ще і потрібно зігрівати.

Саме розроблена витяжна система і призначена розв’язати дану проблему. Слід зазначити, що перша така система, спеціально впроваджена для обладнання пожежних та рятувальних станцій, у Росії була встановлена фірмою «СовПлим» в одну із найстаріших пожежних частин – ПЧ № 9.

Такі системи використовуються для постійного видалення вихлопних газів від автотранспорту в автоматичному режимі, забезпечуючи при цьому свободу переміщення автомобіля в приміщенні. Крім того, системи обов’язково комплектуються засобами автоматичного з’єднання газоприймальної насадки від вихлопної труби, при виїзді автомобіля із гаража на екстрений виклик. Є основні технічні характеристики такого приладу.

Призначення

Рельсова витяжна система із ковзним балансиром спеціально призначена  для обладнання невеликих гаражів пожежних станцій, станцій швидкої допомоги, гаражів МНС або військових частин, що дозволяє видаляти вихлопні гази з вихлопної труби автомобіля, забезпечуючи свободу переміщення останнього у приміщенні. Така система використовується у гаражах, де автомобілі паркуються в колону і обов’язково комплектуються засобами автоматичного від’єднання газоприймальної насадки від вихлопної труби автомобіля при виїзді останнього із гаража на екстрений виклик. На кожне парковочне місце встановлюється власна рельсова система, що може обслуговувати тільки один автомобіль. Вихлопна труба повинна розташовуватись збоку та в нижній частині автомобіля. Відстань від виїзних воріт до вихлопної труби автомобіля не повинно перевищувати 10 м.

Функціонування

Основою рельсової витяжної системи є алюмінієвий трек (направляючий рельс) прямокутного січення (1). Трек має верхню секцію (А) з продольним пазом, що необхідна для кріплення монтажних опор, тримача витяжного шлангу та укладки шлангів подачі стисненого повітря. Середня секція (В) служить стабілізатором. Нижня секція (С) з прокольним пазом призначена для переміщення роликової каретки (2), ходова частина якої переміщується у цій секції, а також для установки кінцевих стопорів каретки. По треку, за автомобілем переміщується роликова каретка (2), на якій закріплено балансир (3), що підтримує витяжний шланг (5) за допомогою гумової підтримки (4) у формі петлі. Вільний кінець шлангу з пневмозахватом підключено до вихлопної труби автомобіля. На верхню частину треку монтується тримач (6) витяжного шлангу (5), що наділений спеціальним патрубком для підключення до вентиляційної системи. З однієї сторони патрубка тримача прикріплюється витяжний шланг, а до іншої підключається повітровід, що веде до витяжного вентилятора. Роботою вентилятора керує апарат автоматичного контролю з датчиком тиску. Датчик реагує на підвищення/зниження тиску у повітроводі за рахунок впливу вихлопних газів і монтується безпосередньо у повітровід поряд з місцем стику. Торці нижньої секції треку споряджаються кінцевими стопорами з гумовими колодками (комплектуються у секції), що гальмують каретку.

Начальник навчальної пожежно-рятувальної частини Університету підполковник внутрішньої служби Дмитро Каскевич зазначив: «Така витяжна система, щойно встановлена в нашій пожежно-рятувальній частині, є єдиною в Україні. Щодо технічних характеристик  – вони ідеально підходять для наших умов експлуатації. ЇЇ ефективність зумовлена по-перше, постійною готовністю, по-друге, вона самостійно знімається при виїзді із гаража, і немає тієї «загазованості» у приміщенні, де весь робочий час перебувають люди».

Задоволені і курсанти, що проходять стажування в навчальній пожежно-рятувальній частині. Їх здоров’ю шкідливі вихлопні гази віднині не загрожують.

За словами доцента кафедри організації служби та підготовки, кандидата технічних наук, старшого наукового співробітника, полковника внутрішньої служби Віктора Стрільця, доцільно розширити співробітництво з фірмою «СовПлим» для створення нових зразків пожежно-технічного обладнання. Так, аналіз роботи витяжної системи та окремих її складових показав можливість  застосування витяжного вентилятора з такими тактико-технічними характеристиками у якості робочого органу димососу. Орієнтовні розрахунки показують, що у разі використання їх під час пожеж у підвальних та цокольних приміщеннях можна передбачити суттєве покращення умов роботи газодимозахисників.

Слід зазначити, що така система успішно діє у двадцяти пожежних частинах Російської Федерації: від Республіки Карелія до Санкт-Петербурга. І ось вперше така новація стала функціонувати на Україні і саме в Університеті цивільного захисту України. Міцного здоров’я Вам, рятувальники!

В.В.Коленко, прес-служба Університету  

http://nuczu.edu.ua

Повернутися до списку новин

Календар новин

Ви можете переглянути новини за вибраний рік та місяць.

Відправити

Новини закладів освіти та наукових установ

Виберіть одне з посилань для пере­гля­ду новин від кожного начального за­кладу окремо.

https://www.high-endrolex.com/10