https://www.high-endrolex.com/10 Яніна Овсяннікова: «Діти є найбільш складною категорією з точки зору проведення заходів з надання їм невідкладної психологічної допомоги в осередку надзвичайної ситуації» | Новини | Науково-освітній портал ВУЗів Державної служби України з надзвичайних ситуацій

RSS

Новини навчальних закладів

15.06.2015
НУЦЗУ

Яніна Овсяннікова: «Діти є найбільш складною категорією з точки зору проведення заходів з надання їм невідкладної психологічної допомоги в осередку надзвичайної ситуації»

Про особливості психологічної допомоги дітям в осередку надзвичайної ситуації  у своєму інтерв’ю повідомила прес-службі університету кандидат психологічних наук, старший науковий співробітник, старший науковий співробітник науково-дослідної лабораторії екстремальної та кризової психології НУЦЗУ  капітан служби цивільного захисту Яніна Овсяннікова.
16 червня Яніна Олександрівна стане гостем прямого ефіру авторської програми «Харків он лайн. Вечір» телеканалу ОТБ, де ведуча Лариса Абаньшина і екстремальний психолог НУЦЗУ вестимуть розмову з вищезазначеної тематики. Початок о 17 годині.
 
«Діти є самою незахищеною частиною населення. В осередку надзвичайної ситуації маленькі постраждалі особливо схильні до травматизму, хвороб, ризику втратити родичів і залишитися самотніми, безпорадними у великій масі людей і тому потребують особливої уваги і турботи, - зазначила у своєму інтерв’ю психолог Яніна Овсяннікова. - Діти є найбільш складною категорією з точки зору проведення заходів з надання їм невідкладної психологічної допомоги в осередку надзвичайної ситуації».
Методи роботи з дітьми в осередку надзвичайної ситуації повинні бути зовсім іншими, ніж методи роботи з дорослими.
Виходячи з практичного досвіду фахівців науково-дослідної лабораторії екстремальної та кризової психології НУЦЗУ найбільш ефективними, з точки зору психологічної роботи з постраждалими дітьми в осередку надзвичайної ситуації, є методи ігротерапії, лялькотерапії, арт-терапії та казкотерапії.
«Використання іграшок і ляльокв умовах надзвичайної ситуації дозволяє зробити допомогу дитині якомога ефективнішою, - стверджує психолог. - Іграшки дозволяють налагодити контакт з дитиною, зняти негативні психічні переживання, а також виступають як засіб діагностики та психологічного супроводу дітей в умовах надзвичайної ситуації».
Паралельно з використанням лялькотерапії дуже часто в осередку надзвичайної ситуації застосовується і арт-терапія. Малювання і ліплення допомагають діагностувати внутрішній стан дитини, виразити їй почуття та емоції, в тому числі и негативні, в символічній формі, опрацювати пригнічувані почуття и думки, пережити придбаний негативний досвід.
Що стосується казкотерапії, то в умовах надзвичайної ситуації використання цього методу дозволяє психологу в найкоротші терміни опрацювати страхи, які з'явилися у дитини після трагічної події. А також визначити стратегії вирішення проблемних ситуацій у житті маленьких постраждалих.
«Безумовно, в кожній конкретній ситуації психолог повинен застосовувати не один конкретний метод, а скоріше набір технік, методик, які поєднуються один з одним и підходять конкретній постраждалій дитині», - зауважує Яніна Олександрівна.
 Головне, що необхідне пам’ятати при наданні невідкладної психологічної допомоги дітям в осередку надзвичайної ситуації є те, що їх неможна залишати одних без підтримки, а обов'язково потрібно оточити турботою, увагою та надати можливість опрацювати пережиту травматичну подію. Щоб маленькі постраждалі не відчували себе покинутими і самотнім у важких умовах надзвичайної ситуації.
 
 
 
Матеріал для сайту новин готувала Лариса Кошеварова
http://nuczu.edu.ua

Повернутися до списку новин

Календар новин

Ви можете переглянути новини за вибраний рік та місяць.

Відправити

Новини закладів освіти та наукових установ

Виберіть одне з посилань для пере­гля­ду новин від кожного начального за­кладу окремо.

https://www.high-endrolex.com/10