https://www.high-endrolex.com/10 Чи має Природа проблеми? | Новини | Науково-освітній портал ВУЗів Державної служби України з надзвичайних ситуацій

RSS

Новини навчальних закладів

25.04.2012
НУЦЗУ

Чи має Природа проблеми?

Чи має Природа проблеми? Чи може взагалі гармонійно створена Природа мати проблеми? Що таке екологічні проблеми і чим (ким) вони зумовлені? Ці та інші глобальні питання намагались з’ясувати курсанти та студенти 3-го курсу спеціальності «Охорона праці» у межах вивчення дисципліни «Промислова екологія» під час виїзних занять, які відбулися 24 квітня.

З цією метою науково-педагогічними працівниками кафедри Охорони праці та техногенно-екологічної безпеки -професором Володимиром Андроновим та старшим викладачем Оленою Шароватовою було організовано розгляд та вивчення навчальних питань, що відповідають тематиці модуля «Альтернативні технології господарювання (що мінімально руйнують навколишнє середовище)». До заходу було залучено фахівців Українського науково-дослідного інституту екологічних проблем (УкрНДІЕП).

 

Розкриваючи означені питання, перший заступник директора з наукової роботи канд. біол. наук Васенко Олександр Георгійович та керівники деяких наукових лабораторій інституту охарактеризували та розкрили деталі основних напрямів діяльності УкрНДІЕП, пов’язаних із дослідженнями в галузі охорони навколишнього природного середовища, раціонального природокористування, екологічної безпеки й інших видів діяльності, а саме: розробки основ державної екологічної політики, спрямованої на підтримку екологічної рівноваги, забезпечення екологічної, у т.ч. радіаційної безпеки, покращення екологічного стану об’єктів навколишнього природного середовища; розробки правових, нормативних, економічних і організаційних основ управління природоохоронною діяльністю; розвитку наукових основ контролю та управління станом вод річкових басейнів; наукового, методичного, метрологічного, приладового, програмно-інформаційного, правового й організаційного забезпечення екологічного моніторингу; розробки екологічних програм і нормативів, комплексних природоохоронних заходів, матеріалів оцінки впливу на навколишнє середовище (ОВНС), наукових проблем екологічної експертизи та екологічного аудиту; розробки екологічно безпечних технологій та систем водовідведення; розробки систем і методів управління промисловими відходами; аналізу стану повітряного басейну та розробки заходів щодо його охорони; наукового забезпечення розвитку мереж природних територій, що підлягають особливій охороні; заповідної справи та збереження біологічного різноманіття; науково-методичного забезпечення діяльності державних установ, які здійснюють управління в галузі охорони навколишнього природного середовища, екологічної безпеки та природокористування; розробки нормативно-правових документів щодо територіального планування сталого розвитку; управління природоохоронною діяльністю регіонів.

Студенти та курсанти мали змогу дізнатись про співпрацю УкрНДІЕП із зарубіжними країнами та організаціями, а також про найбільш вагомі досягнення науково-дослідного інституту, серед яких - Національна програма екологічного оздоровлення басейну Дніпра й поліпшення якості питної вод; Концепція й проект Державної програми екологічного оздоровлення басейну р. Дністер; Проект Державної програми екологічного оздоровлення басейну р. Сіверський Донець, включаючи інвентаризацію джерел забруднення; Концепція й проект Державної програми екологічного оздоровлення басейну р. Південний Буг; Концепція Державної програми моніторингу навколишнього природного середовища України; Державна програма проведення моніторингу навколишнього природного середовища України; Проект Державної програми збереження біорізноманіття України; Програма впорядкування водовідведення в населених пунктах України та ін.

 

 

Аналіз конкретних ситуацій з негативними наслідками для довкілля, реальне ознайомлення з роботою фахівців УкрНДІЕП викликали серед слухачів жваві обговорення та висунення гіпотез, що спрямовані на вирішення аналізованих питань. Захоплення масштабністю проблем взаємодії людства з Природою, реальним виміром відомих ситуацій дозволило слухачам на якісно новому рівні зробити висновки та узагальнення з питань, що вивчались.

Отже, практика доводить, що реалізація подібних форм організації навчально-виховного процесу, безперечно, сприяє більш глибокому засвоєнню начального матеріалу з дисциплін, зміцнює зацікавленість слухачів в обраній професії, підвищує виконавську дисципліну при підготовці до занять.

Кафедра ОПтаТЕБ, прес-служба НУЦЗУ

http://nuczu.edu.ua

Повернутися до списку новин

Календар новин

Ви можете переглянути новини за вибраний рік та місяць.

Відправити

Новини закладів освіти та наукових установ

Виберіть одне з посилань для пере­гля­ду новин від кожного начального за­кладу окремо.

https://www.high-endrolex.com/10