Упродовж жовтня-листопада 2013 року студентка 6-го курсу соціально-психологічного факультету Національного університету цивільного захисту України Заярна М.С. проводила соціально-психологічний тренінг щодо оптимізації процесу соціалізації дітей із затримкою психічного розвитку підліткового віку на базі Зеленогайської спеціальної загальноосвітньої школи-інтернату для дітей-сиріт і дітей, які залишилися без піклування батьків, з вадами розумового розвитку.
Тренінг був розроблений на основі аналізу та врахування специфіки психофізіологічних, психологічних та вікових особливостей дітей з порушеннями у розвитку та відповідно до їх актуальних труднощів соціально-психологічної адаптації.Основна спрямованість тренінгу з оптимізації процесу соціалізації орієнтована на створення можливостей для формування та розвитку пізнавальної, емоційно-вольової, ціннісної та поведінкової сфер для подальшого особистісного зростання і самовдосконалення.У тренінгу приймали участь 15 вихованців інтернату підліткового віку (12-15 років).
Заняття включало в себе різноманітні психологічні вправи, теоретичні блоки, сюжетно-рольові та психогімнастичні ігри, діагностичні та проективні методики, роботу з уявою, релаксаційні вправи, групову та індивідуальну рефлексію, моделювання ситуацій соціальної взаємодії.
У результаті проходження тренінгу в учасників було визначено підвищення пізнавальної активності, оптимізацію актуального емоційного стану, зниження тривожності та агресивності, зміну у відношенні до свого внутрішнього світу та зовнішнього оточення та підвищення готовності до соціальної взаємодії.
Таким чином, при перевірці ефективності, розроблена програма соціально-психологічного тренінгу щодо соціалізації підлітків із затримкою психічного розвитку показала свою досить високу ефективність і надійність.
Кафедра загалньої психології, прес-служба НУЦЗУ